tiistai 16. toukokuuta 2017
Zetan vaijeri
Zeta takaisin pukkiin. Sopivan etujarruvaijerin (lyhennettynä 571 mm 8 g) etsintä tallista ja sen pujottelu paikoilleen.
tiistai 9. toukokuuta 2017
Kiekkosulkeiset jatkuvat
F4X:n alta pois DT XR1501 takakiekko, tilalle vaihteiston suojaksi CrossRide.
DT:ltä pois Schwalbe X-One, tilalle Michelin WildRace'r Ultimate Advanced 29x2.25 (569 g) koemielessä ilman litkua. Nousi pienen venyttelyn jälkeen vanteelle.
Edellisellä kerralla asennettu eturengas ei ole pitänyt ilmoja kuivana, katsotaan miten tämä...
DT:ltä pois Schwalbe X-One, tilalle Michelin WildRace'r Ultimate Advanced 29x2.25 (569 g) koemielessä ilman litkua. Nousi pienen venyttelyn jälkeen vanteelle.
Edellisellä kerralla asennettu eturengas ei ole pitänyt ilmoja kuivana, katsotaan miten tämä...
torstai 4. toukokuuta 2017
Pikaiset rengassulkeiset
Cycloprojektista väliaikainen DT:n etukiekko alta pois, suojana oleva tyhjä cx-rengas alkuperäiskiekolle ja yhdistelmä takaisin projektin alle.
DT:n kiekkoon tubeless-venttiili paikoilleen, hyllystä uusi Michelin WildRace'r 29x2,25 (572 g) kokeeksi paikoilleen ilman litkuja. Hetken aikaa piti venytellä, ennen kuin pomppasi vanteelle kompressorin avulla. Saapa nähdä, miten pitää...
Tsunan vaihtokiekoilla olevista sisärenkaista etummainen oli vajunut tyhjäksi. Ulkorengas vanteelta, sisärengas esille, ilmaa sisään. Selkeä reikä... Talkkien puhdistus viinalla, vulganointinesteen levitys, hetken kuivattelua ja paikan puristelu paikoilleen. Renkaat paikoilleen, paineet sisään.
DT:n kiekkoon tubeless-venttiili paikoilleen, hyllystä uusi Michelin WildRace'r 29x2,25 (572 g) kokeeksi paikoilleen ilman litkuja. Hetken aikaa piti venytellä, ennen kuin pomppasi vanteelle kompressorin avulla. Saapa nähdä, miten pitää...
Tsunan vaihtokiekoilla olevista sisärenkaista etummainen oli vajunut tyhjäksi. Ulkorengas vanteelta, sisärengas esille, ilmaa sisään. Selkeä reikä... Talkkien puhdistus viinalla, vulganointinesteen levitys, hetken kuivattelua ja paikan puristelu paikoilleen. Renkaat paikoilleen, paineet sisään.
sunnuntai 2. huhtikuuta 2017
Kiekko- & rengassulkeiset
Tsunaan tulevan WTB i23-etukiekon rihtaus kireäksi ja suoraksi, punaisen HP-vanneteipin liimaus.
Renkaiksi Schwalben 19A perussisuri (212 g) sekä Innovan jäykkäreunainen valkoraitainen IA-2549 pikkunappulakumi (913 g). Jälkikäteen selvisi, että sisurissa oli reikä, vaihdettava/paikattava myöhemmin...
M1:sen kesärengastus. Pyörä pukkiin, kiekot irti. XTR:n etunavan kartiot ja kupit finaalissa > jotain muuta tilalle. Seinällä RCZ Race kiekkosetti valkovihreänä, takakiekosta pinna poikki. Alligatorin vihreä jarrulevy sekä Mr. Controlin kevennyslinkku irti, katkennut pinna pois. Hyllyssä varapinnoja, uusi tilalle. Nippeliksi lyhyempi 12 mm messinkinen, jottei pinnan kierre pohjaa kesken kiristyksen. Vanneteippiin mattoveitsellä viilto, alkuperäinen nippeli pois, uusi tilalle. Kiekko rihtauspukkiin ja suoraksi, avatun pinnanreiän päälle pätkä vanneteippiä.
Alkuperäiseltä kiekolta pakka irti ja pesun kautta korvaavalle kiekolle. Renkaiksi Onzan Canikset BBB:n kevytsisureilla (124 g / kpl). Jarrulevyiksi Tektron 129 g laikat.
Kiekot paikoilleen, jarrujen keskitys, takavaihtajan hienosäätö.
Renkaiksi Schwalben 19A perussisuri (212 g) sekä Innovan jäykkäreunainen valkoraitainen IA-2549 pikkunappulakumi (913 g). Jälkikäteen selvisi, että sisurissa oli reikä, vaihdettava/paikattava myöhemmin...
M1:sen kesärengastus. Pyörä pukkiin, kiekot irti. XTR:n etunavan kartiot ja kupit finaalissa > jotain muuta tilalle. Seinällä RCZ Race kiekkosetti valkovihreänä, takakiekosta pinna poikki. Alligatorin vihreä jarrulevy sekä Mr. Controlin kevennyslinkku irti, katkennut pinna pois. Hyllyssä varapinnoja, uusi tilalle. Nippeliksi lyhyempi 12 mm messinkinen, jottei pinnan kierre pohjaa kesken kiristyksen. Vanneteippiin mattoveitsellä viilto, alkuperäinen nippeli pois, uusi tilalle. Kiekko rihtauspukkiin ja suoraksi, avatun pinnanreiän päälle pätkä vanneteippiä.
Alkuperäiseltä kiekolta pakka irti ja pesun kautta korvaavalle kiekolle. Renkaiksi Onzan Canikset BBB:n kevytsisureilla (124 g / kpl). Jarrulevyiksi Tektron 129 g laikat.
Kiekot paikoilleen, jarrujen keskitys, takavaihtajan hienosäätö.
lauantai 1. huhtikuuta 2017
Cyclo lenkkikuntoon
Vanhaan cycloon retkivarustus (tarakka, pullotelineet, pumppu telineineen, satulalaukku varusteineen), BarMitsit, teho-LED ja polkimet kiinni ja sateeseen...
maanantai 27. maaliskuuta 2017
sunnuntai 5. maaliskuuta 2017
Siivouspäivä, nippelinvaihtoa
Pyörien renkaisiin ilmaa ja pihalle tuulettumaan, jotta sai lakaistua edes osan lattiasta...
Samalla F4X ulos laatikosta. DT:n XR1501 kiekkojen (1555 g) kanssa takaisku, SRAMin 11-lovinen road-pakka ei sovi maastonavan vapaarattaalle. CrossMAXit Edictistä (sopiikohan näihin?), nämä siihen?
WTB Speed Disc i23/29" kehäiseen 15 mm läpiakselikiekkoon CN:n 14 mm messinkinippelit katkeilevien alu-nippeleiden tilalle. Rihtailu jäi vaiheeseen...
Tuolle 15 mm läpiakselikiekolle saa tehtyä helposti akseliadapterin rihtauspukkia varten; pätkä 12 mm kierretankoa, pari nyloc-mutteria keskityskartioiksi (nyloc-päät akselin päitä vasten, nailonit kannattaa avartaa puukolla tai viilalla), tavalliset mutterit päihin kiristämään koko komeus rihtauspukkiin.
Samalla F4X ulos laatikosta. DT:n XR1501 kiekkojen (1555 g) kanssa takaisku, SRAMin 11-lovinen road-pakka ei sovi maastonavan vapaarattaalle. CrossMAXit Edictistä (sopiikohan näihin?), nämä siihen?
WTB Speed Disc i23/29" kehäiseen 15 mm läpiakselikiekkoon CN:n 14 mm messinkinippelit katkeilevien alu-nippeleiden tilalle. Rihtailu jäi vaiheeseen...
Tuolle 15 mm läpiakselikiekolle saa tehtyä helposti akseliadapterin rihtauspukkia varten; pätkä 12 mm kierretankoa, pari nyloc-mutteria keskityskartioiksi (nyloc-päät akselin päitä vasten, nailonit kannattaa avartaa puukolla tai viilalla), tavalliset mutterit päihin kiristämään koko komeus rihtauspukkiin.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)