lauantai 30. huhtikuuta 2016

Kasailua & kevätpäivitystä

Tsunami-projekti vaati pientä osaruletin pyöräyttämistä. EPro:sta RF SixC-tanko (220g) irti, tilalle FSA K-Force (167g). Sigman TwistLock mittaripohjan vaihto uuteen, jossa ehjä kiinnitystarra. Vapautunut SixC Tsunamiin BBB:n 60 mm UltraForcella. Sen kaveriksi SixC kampisarja sävy-sävyyn. Keskiö, RaceFace Team DH GPX (94g), kiinni runkoon. Keskiömuhvi 73 mm, vetopuolelle yksi 2,5 mm spacer (3 kpl 4 g). Iskariksi Fox Float RP23 165/38 mm, soviteholkit 22,2/8 mm kummassakin päässä. Takakiekolle Ashiman AiRoTor 160 mm valkoisena (86 g) DT:n CenterLock-adapterilla (2 kpl 52 g). Takarenkaan sisään Joe-sedän litkuja, n. 30 ml Superia + 70 ml Ecoa. Etukiekolle 180 mm valkoinen AiRoTor CL-adapterilla, renkaaseen n. 100 mm Evo Sealentia. Litkutettujen ja paineistettujen kiekkojen armotonta ravistelua kotvanen, ei selkeitä vuotokohtia kummassakaan. Jarruiksi hopeiset SRAM X0 Trailit, etu 950 mm 225 g, taka 1800 mm (lyhennettävä?) 244 g. Eteen BBB:n adapteri (6 + 17 g), taakse Shimanon U2 R160 -adapteri ruuveineen (24 + 26 g). Etujarrun keskitys, takajarru jäi odottelemaan letkulinjauksia. Muu voimansiirto jäi speksailtavaksi, kenties 2 x 1 tms jännää... Pivotissa alla vielä nastat, lisäksi voimansiirto-ongelmia. Freddiet pois, tilalle Panaracer Rampaget. SRAMin ketjut ja pakka irti. Tilalle uudet Shimanon XT:t (CS-M771-10 11-36T 334 g, CN-HG95). Ketjun lyhennys 109-lenkkiseksi, liitos SunRacen 10-lukolla. Takakiekkoa käpälöitäessä huomattiin vapaaratasvika, jonka korjaaminen ei onnistunut edes Moralla vuolemalla...
Tilalle lainaan ZTR Alpine -kehäinen RCZ:n takakiekko, johon piti ensin vaihtaa katkenneen pinnan tilalle uusi (DT Revo hop. 250 mm) ja rihdata se uudelleen suoraksi. Renkaaksi jäi paikoillaan ollut litkutettu Michelin WildRace'r. Pakka paikoilleen, jarrulevyn siirto vaihtokiekolle ja kiekko kiinni pyörään. Lyhennetty ketju paikoilleen. Takajarrun keskitys, vaihdesäädöt heti kohdallaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti