sunnuntai 17. syyskuuta 2017

Muutto

Talli tyhjä ja viimeisetkin kimpsut ja kampsut Karttulaan. Enää Finnpeak fpc-02 Loimaalla, muut pyörät nyt Savossa. Uutta pyörälabraa pitäisi väsätä aittaan. Lämmintä tallia jää kyllä ikävä...

sunnuntai 3. syyskuuta 2017

Yksi pyörä vähemmän....

Tsunami lähti uuteen kotiin...

tiistai 29. elokuuta 2017

Tsunan kasailua

Tsunamiin SunRacen 11-32T pakka kiinni. Ketjuksi Taya Nove-91, lyhennys lenkkiparilla (293 g).

maanantai 31. heinäkuuta 2017

Kiekkosulkeiset

Vanhasta cyclosta tripla-LED irti. Hyllystä löytyneen vaihtoehtoisen kuitulevarikeulan puhdistus ja kiillotus.

Napavikaisen Felt CX2R takakiekon purku. Tästä cycloa varten vannejarrukehä ehjänapaiseen, mutta väärin pinnattuun ja vajaaseen Felt CX3R kiekkoon levyjarrukehän tilalle. Pinnaus piti tehdä uudelleen alusta, sitä ei pystynyt korjaamaan suoraan lennosta kehää vaihtaessa. Kasauksen edetessä alkoi jännittää, josko kehien ERD-mitat ovat sittenkään riittävän lähellä toisiaan ja nippelit pohjaavat ennen loppukiristystä... Jää nähtäväksi, ei tullut vielä valmista...

maanantai 19. kesäkuuta 2017

M1 & Tsuna työn alla

M1:een SLX:n ysivivut ja uudet vaijerit & kuoret.

Tsunaan Deoren ysivivut. Etuvipu tahmasi, piti avata, puhdistaa ja voidella, ennen kuin liipasinmekaniikka alkoi toimia oikein. Vaijeri ja kuoret oikeaan mittaan ja paikoilleen. Lisäksi vipujen yhteensopivuusongelman ratkaisu mattoveitsellä; lastu nostovivun yläreunasta pois, jottei ottanut jarrun kiinnitysklämppiin kiinni.

torstai 15. kesäkuuta 2017

Tsunailua

Taas pikku takaisku, Draco-takajarrun letku liian lyhyt, piti inventoida ja järjestää jarruvarasto uusiksi...

Lyhytletkuisia riitti, mutta korvaajiksi valikoitui lopulta Shimanon BL/BR-M445 prototyypit 1000/1700 mm letkuilla (288/301 g).

keskiviikko 14. kesäkuuta 2017

Tsuna pura ja kokoa

Virtuesta kuvat.

Tsunamista irti jarrut, takavaihtaja vaijereineen +  liipaisin, kampisarja, keskiö. Rungon ja osien putsaus.

Sopivia osia etsiessä tallin inventointia, järjestelyä ja rikkinäisten osien korjailua, mm. kahdesta viallisesta Tektro Draco -jarrusta yhdistelemällä yksi toimiva ja toinen varaosiksi... Rattaat ja kammet järjestykseen, näitä ei ole kuin viittä-kuutta erilaista pulttijakoa, joten sopivien kampi-ratas-yhdistelmien sommittelu vaatii vähän taiteilua...

Kampisarjaksi Super-V Evosta SunRace M99, keskiöksi Neco. Ei toimi, 44T ei mahdu pyörimään. BBB:n 32/42T rattaat alkup. tilalle. Ei kiristy keskiölle. Supa-Veestä Sunracen keskiö. Nyt vihdoin toimii.

Jarruiksi Tektro Dracot 180 ja 160 mm levyillä. Takajarru vanhoilla adaptereilla.