tiistai 6. kesäkuuta 2017

Myyntipyöräprojekteja eteenpäin

Tsunamista pois valot, lokarit yms varusteet. Istuin, tolppa, kiristin pois, tilalle DDK:n maastoistuin, Ritchey Comp ja Feltin pikalinkkukiristin. Tanko, kannatin, gripit, värkoodattu laakerinkiristin ja kuitukorokkeet pois, tilalle FCF:n leveä riser-tanko, Spessun 75 mm kannatin ja tavallinen kiristystulppa alukorotuksin.

Virtue sama juttu,  pois valot, lokarit yms varusteet. Tolppa jo vaihdettu aiemmin, samoin kiristin.
Istuin, tanko, gripit, stemmi, värikoodattu kiristystulppa ja korotukset pois. Tilalle Feltin maastoistuin, Evonin riser-tanko, Feltin 100 mm kannatin ja tavallinen kiristystulppa alukorotuksin.

Takakiekko irti, WXC ja BBB:n kevytsisuri pois. Sinkulakitti pois, kiekon puhdistus.
Middleburnin kampisetti irti, puhdistus, samoin ketjut ja ketjunkiristäjän virkaa toimittava takavaihtaja. Avidin jarrut pois. Rungon puhdistus.

Shimanon 485/486-jarruyhdistelmä Avidien tilalle. Kiekoille Shimanon SM-RT51-levyt, eteen 180 mm, taakse 160 mm.

maanantai 5. kesäkuuta 2017

Virtuen sitsi

Tallin järjestelyn ja speksailun ohessa löytyi Virtue-projektiin sopiva Feltin maastosatula. Lisäksi takakiekko irti, renkaan ja vanteen harjaus, ilmat pihalle.

maanantai 29. toukokuuta 2017

Decreen kiekot

Decreen keventämiseen tarkoitettujen DT XM 1501 kiekkojen kotiutus. Etu 768 g, taka 862 g, yht. 1630 g teipeillä ilman Centerlock-adaptereita ja tubeless-venttiilejä.

torstai 18. toukokuuta 2017

Decree kotiin, V1SS:n riisuminen

Kotiutui 2016-mallin Felt Decree 3 L-kokoisena... Virtue 1:n riisunta alkuun. Tankohanskat pois, risa TI-roiskesuoja irti keulasta ja roskiin. Valot pois. Tarakka pois. Pulloteline pois punaisine ruuveineen. Thomsonin tolppa ja BBB sitsi pois, Feltin 30,9/400 mm tolppa kiinni runkoon. Promaxin kevennyskiristin pois, tilalle musta Cannondale. Etukiekko irti, WXC ja BBB:n kevytsisuri pois, samoin Ashiman valkoinen roottori.

keskiviikko 17. toukokuuta 2017

Zetan kasailua

Sopivan takajarruvaijerin (lyhennettynä 1150 mm 16 g) etsintä ja pujottelu paikoilleen. Jarrupalojen säätö, jarrukaliberien kiristelyt.

Jarruvaijerikuorien tukiteippaaminen tankoon.

Kiekkojen rihtausten tarkistukset.
Pakaksi BBB:n 10spd 11-25T (306 g). Vaati spacerin vapaaratasrungolle, jotta kiristyi.

tiistai 16. toukokuuta 2017

Zetan vaijeri

Zeta takaisin pukkiin. Sopivan etujarruvaijerin (lyhennettynä 571 mm 8 g) etsintä tallista ja sen pujottelu paikoilleen.

tiistai 9. toukokuuta 2017

Kiekkosulkeiset jatkuvat

F4X:n alta pois DT XR1501 takakiekko, tilalle vaihteiston suojaksi CrossRide.

DT:ltä pois Schwalbe X-One, tilalle Michelin WildRace'r Ultimate Advanced 29x2.25 (569 g) koemielessä ilman litkua. Nousi pienen venyttelyn jälkeen vanteelle.
Edellisellä kerralla asennettu eturengas ei ole pitänyt ilmoja kuivana, katsotaan miten tämä...